HISTÓRIA A SÚČASNOSŤ ŠKOLY
Brány školy sa otvorili 1. septembra 1966. Už v prvých rokoch bola považovaná za inštitúciu s modernými vyučovacími metódami a humánnym prístupom k žiakom. V osemdesiatych rokoch, keď sa spomedzi cudzích jazykov všeobecne vyučovala hlavne ruština, sa naša škola etablovala v povedomí verejnosti ako škola so zameraním na cudzie jazyky. Bola jednou z mála tých, kde prebiehalo vyučovanie ruského a nemeckého jazyka, a postupne pribúdali angličtina a francúzština.
Do roku 1986 pri našej škole úspešne fungovalo školské športové stredisko so zameraním na atletiku, ktoré bolo prenesené na novootvorenú ZŠ.
V roku 1992 vďaka splneniu všetkých odborných podmienok bola naša škola
zaradená medzi štyri základné školy na Slovensku s experimentálnym vyučovaním
nemeckého jazyka od prvého ročníka na základe povolenia Ministerstva školstva
SR zo dňa 4. júna 1992 pod číslom 53/92 - 13. Počas realizácie tohto experimentu sme spolupracovali s jeho odborným garantom – Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie v zastúpení PhDr. Evou Farkašovou.
Po ukončení experimentu a overení jeho výsledkov MŠ SR experimentálny učebný variant povolilo ako riadny učebný plán s rozšíreným vyučovaním cudzích jazykov od 1. ročníka s platnosťou od 1. septembra 2001.
V 80-tych rokoch sme udržiavali živé družobné kontakty so základnou školou v Naumburgu v Nemecku formou osobnej korešpondencie žiakov a učiteľov a výmennými letnými pobytmi. V súčasnosti rozvíjame partnerské vzťahy so školou v Haslau an der Donau v Rakúsku.
Vďaka vysokej úrovni vyučovania nemeckého jazyka sa naši žiaci umiestňujú na popredných miestach v olympiáde nemeckého jazyka v okresných a krajských kolách. Môžeme sa pochváliť i tým, že hlavne vďaka absolventom ZŠ na Hradnej ul. v Nových Zámkoch bolo otvorené štúdium pre skupinu študentov na Gymnáziu v Nových Zámkoch s možnosťou získania Sprachdiplomu.
V poslednom desaťročí, po vzniku bilingválnych gymnázií, zo ZŠ na Hradnej ul. v Nových Zámkoch si každoročne volí náročné štúdium na týchto stredných školách niekoľko našich žiakov a všetci študujú úspešne. Nehovoriac o tých našich bývalých žiakoch, ktorí s úspechom ukončili štúdium na tunajšom alebo šurianskom
gymnáziu a na ďalších výberových školách a pokračujú v štúdiu na vysokých školách.
Certifikátom Ministerstva školstva SR a Ministerstva zdravotníctva SR zo dňa 25.
augusta 2000 bolo potvrdené prijatie školy do národnej siete Škôl podporujúcich
zdravie. Tomuto úspechu predchádzalo niekoľkoročné úsilie pedagógov a ďalších dobrovoľných spolupracovníkov. Pracovalo sa a naďalej sa pracuje podľa cieľavedome pripraveného projektu. Pozitívne výsledky prvej fázy realizácie projektu sú toho dôkazom.
1. januára 2001 získala škola právnu subjektivitu.
ZŠ na Hradnej ul. v Nových Zámkoch je považovaná za spoľahlivú vzdelávaciu inštitúciu a mnoho rodičov s dôverou privádza svoje deti práve sem.
Poskytujeme základné vzdelanie na veľmi dobrej úrovni, na ktorom môžu žiaci úspešne stavať v ďalšom štúdiu.
Pozitívom školy je vysoká odbornosť a kvalifikovanosť jej pedagogických pracovníkov a humánny prístup pedagógov ku žiakom.
Rozvíjame tradíciu kvalitného vyučovania cudzích jazykov. Od prvého ročníka majú naši žiaci možnosť sa hravou a prístupnou formou učiť nemecký alebo anglický jazyk. Na škole však máme kvalifikovaných pedagógov aj pre jazyk francúzsky a ruský.
V popoludňajších hodinách sa deti stretávajú v záujmových krúžkoch: športovom, cyklituristickom, hasičskom, výtvarmom, počítačovom, recitačnom, enviromentálnom, tanečnom a v krúžku šikovných rúk.
Žiaci našej školy úspešne reprezentujú školu v rôznych súťažiach a olympiádach v okresnom, krajskom, ba i celoslovenskom kole.
Žiaci sa učia v pekne upravenom prostredí, ktoré kladne pôsobí na ich rozvoj.
V areáli školy sa nachádza športové ihrisko s atletickou dráhou, sad s relaxačným zákutím uprostred starostlivo udržiavanej zelene. Sme držiteľmi certifikátu „Školy podporujúcej zdravie“, udeleným Ministerstvom školstva SR.
Naším prvoradým cieľom je plniť odkaz učiteľa národov – Jána Amosa Komenského – vzdelávať a vychovávať hrou. Iba v integrácii tejto metódy, s náročnosťou a láskavosťou , sme schopní v našej škole rozvíjať väčšiu túžbu po poznaní, radosť z dosiahnutých úspechov a spokojnosť rodičov.