Základná škola, Hradná ul. č.22, Nové Zámky

BILINGVÁLNA FORMA VÝUČBY OD 1. ROČNÍKA

   Bilingválna forma vzdelávania predstavuje kvalitný systém starostlivosti o nadané a talentované deti.
   Poskytuje žiakom možnosť naučiť sa cudzí jazyk nielen na komunikačnej úrovni, teda dorozumieť sa v každodenných situáciách, ale spoznať reálie, dejiny, kultúru, životný štýl jeho nositeľov a využiť ho aj ako prostriedok ďalšieho vzdelávania. Veď jednou z výhod nášho členstva v Európskej únii je aj možnosť študovať na najprestížnejších svetových vzdelávacích inštitúciách za rovnakých podmienok, aké majú študenti z iných členských krajín. V neposlednom rade sa študenti budú môcť lepšie uplatniť v medzinárodnom konkurenčnom prostredí.


SPOLUPRÁCA S PEDAGOGICKOU FAKULTOU UKF A FILOZOFICKOU FAKULTOU UKF V NITRE

   Garantmi kvalitného vyučovacieho procesu bude Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, zastúpená Doc. PhDr. Evou Malou Csc., vedúcou katedry jazykov a Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, zastúpená Doc. PhDr. Vierou Chebenovou Csc., vedúcou katedry germanistiky.


SPOSOB VÝUKY

   Cudzí jazyk / angličtina, nemčina / sa vyučuje v 1. a 2. roč. ročníku 4 hodiny týždenne. Od 3. ročníka je to 5 hodín týždenne.
   V 1. ročníku sa v cudzom jazyku vyučuje aj hudobná výchova a telesná výchova. Od 2. ročníka pribudnú dve hodiny prvouky.
   Celkovo sa v cudzom jazyku odučí v 1.a 2. ročníku 9 hodín a od 3. ročníka 10 hodín týždenne.
   Kreatívne popoludnia strávené v ŠKD sa využijú na hravé upevňovanie učiva a komunikáciu v cudzom jazyku.


PRIJÍMANIE DO BILINGVÁLNYCH TRIED

   Žiaci budú prijímaní na základe psychologických testov. Testovanie sa uskutoční v mesiaci máj 2007 v spolupráci so psychológom, ktorý bude počas overovania experimentu sledovať vývin dieťaťa, jeho schopnosti a flexibilitu.
   Predpokladom prijatia žiaka do bilingválnej triedy je úspešné absolvovanie psychologického testu, ktorého cieľom je posúdiť všeobecné danosti a možnosti dieťaťa na tento typ výučby, najmä úroveň všeobecnej inteligencie, špeciálne predpoklady na štúdium cudzieho jazyka: jazykový cit, slovná produkcia, tvorivosť a nápaditosť.